Cairns - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ans Commissaris - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ans Commissaris - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

07 December 2016 | Australië, Sydney

Hallo allemaal, we zijn een paar dagen naar Cairns geweest. Dat ligt in het noorden van Australië. Het is ongeveer 2500 km vanaf Sydney. De vlucht duurde 3 uren. De temperatuur daar is ook iets hoger. Zo'n 35 graden. Op zich is Cairns niet zo'n mooie stad. Er is veel werkeloosheid met name onder de aboriginals. Die zie je dan ook steeds met een deken naar het park gaan om daar te gaan slapen. Wij zijn daar heen gegaan om het Great barrière rif te bekijken. Dat was heel erg mooi. We gingen met een boot vanuit Cairns naar Green island. Dat was 3 kwartier varen met een redelijk snelle boot. Daar aangekomen gingen we in een semi onderzeeër het rif bekijken. Ik heb daar veel foto's van gemaakt maar die zijn toch anders dan dat je het zo ziet. Zoveel koraal en verschillende soorten vissen. Daarna zijn we ook nog op een glasbodemboot geweest. Op het eiland zelf hebben we nog een stukje gewandeld. Het is niet groot. Je bent zo aan de overkant. Snorkelen kon ook maar dan wel met een pak aan omdat ze veel last hadden van jellyfish. Dat zijn kwallen en die zijn doorzichtig met een soort van klavertje erop. Ze zijn dodelijk als ze je raken. We zijn dus niet in zee geweest, gezien er 3 weken geleden ook al een paar Franse toeristen dood waren door die kwallen.

We zijn ook nog een dag naar een crocodillenfarm geweest en daar hadden we een ontbijtje met een koala beertje. Dat was erg leuk. Hij heeft een hele zachte en dikke vacht. Echt zo'n knuffeldiertje. Ze slapen 20 uren per dag in een boom en eten alleen eucaliptusbladeren. Ook weer varen met een boot door zo'n water met krokodillen. En er waren heel veel krokodillen. Daarna werden ze gevoerd en wie het leuk vond kon ook krokodillen voeren. Als die bek dicht klapt is dat een flinke knal.

We hadden ook een heel mooi hotel in Cairns. Zat een keukentje op de kamer met alles erop en eraan. Super makkelijk. En op de binnenplaats een overkapping met een barbecue. Kon je je eigen vlees braden.

Het is nu 23.15 u en ik ga slapen. Morgen zal ik foto's posten.