Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ans Commissaris - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ans Commissaris - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

28 November 2016 | Australië, Sydney

Hallo daar ben ik weer. We hebben het erg naar onze zin hier en het weer is fantastisch. We vinden het leuk om al die reacties te lezen van jullie. We hebben al een aantal uitstapjes gemaakt. We hebben namelijk een opal card, en die is voor het openbaar vervoer hier. Dat is dus voor de trein en de bus, maar ook voor de boot. Net als in Nederland in en uitchecken. Er zijn een aantal ferry's en die liggen bij het station, dus als je de trein uit stapt kun je weer verder met een ferry naar de plek waar je heen wil. Als je op 1 dag voor 10,50 hebt gereisd dan kun je die dag verder gratis reizen met openbaar vervoer. Je kunt dus erg ver met de trein voor €10,50

Zo zijn we met Norma naar een bepaald punt gereisd met de bus en daarna hebben we een ferry genomen naar het centrum waar oa het Operahouse staat. Daar uitgestapt en toen zijn Norma en Jan weer met de trein terug gegaan en ik ben nog even door de stad gewandeld. En daarna ben ik ook weer op de trein gestapt.

Zo zijn we ook een dag naar de dierentuin geweest. Eerst met de trein, daarna met de ferry. Toen we daar aankwamen moesten we eerst nog met een kabelbaan omhoog tot de ingang van de dierentuin. Die ligt op een berghelling. Een heel mooie dierentuin. Zo langzamerhand liep je naar beneden, en bij de uitgang was je weer beneden aan de berghelling waar het station van de ferry is.

Gisteren zijn we gaan wandelen in La Perouse. Daar hebben we gekeken naar de snake man die daar een demonstratie deed. En vandaag zijn we met een vriend van Norma naar het strand gegaan bij Royal National Park. Daar heeft hij ons rondgereden met de auto en hebben onderweg leuke foto's gemaakt.

Ik zal weer wat foto's toevoegen.

• 28 November 2016 - 10:23

Regina:

Hoi Ans, wat leuk dat jullie het zo naar de zin hebben. Super

• 28 November 2016 - 10:25

Alie Veenstra :

Wat leuk je verslag

• 28 November 2016 - 15:07

Jappie Bos:

Hallo Ans en Jan.

Ik heb de foto's van jullie bekeken en herkende er verschillende van .
    Dat opera gebouw is prachtig daar hebben mijn broer en ik ook gelopen.
    Wij hebben er zelfs nog gezongen (gna,gna)
    Mooi dat jullie het zo naar de zin hebben ga zo door.
    Wij missen je wel een beetje op het country dansen.

Hatelijke groeten ,

Jappie.

• 28 November 2016 - 16:17

Jikke V.d.Berg:

Hoi Ans en Jan,
    Als ik naar de foto,s kijk kan ik mij best voorstellen dat jullie het
    erg fijn vinden om daar te zijn.
    Geniet nog maar van alle moois wat daar te zien is.
    gr. Jikke

• 28 November 2016 - 16:24

Elles:

Als ik jullie was zou ik daar blijven :-) Ziet er heerlijk uit. Liefs aan iedereen!

• 28 November 2016 - 19:01

Tiny:

Hoi Ans en Jan , veel reis plezier ! Groetjes uit dit kouwe kikkerlandje

• 28 November 2016 - 19:23

Geke:

ziet er ook allemaal prachtig uit, fijn dat jullie zo genieten.

• 28 November 2016 - 21:00

Hennie:

Hallo Ans.
    zo te zien vermaken jullie je prima, dat mooie weer daar kunnen we hier jaloers op zijn.
    Ans geniet er maar lekker van. Groetjes van hier.

• 02 December 2016 - 19:14

Anneke:

hallo ans

Het lijkt heel erg mooi daar en niet te vergeten het mooie weer. Beter dan hier . Mooie dingen bekijken jullie daar . Vooral de fotos zijn erg mooi , krijgen we een beetje een beeld van hoe het daar is . Prettige voortzetting nog groeten ut fryslan

• 04 December 2016 - 11:45

Thijs En Pietje:

Hoi Ans en Jan,

We hebben samen de foto's bekeken. Mooi, hoor. Je moeder weet nu de foto's ook te openen.
    Veel plezier en geniet er lekker van!