Feestdagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ans Commissaris - WaarBenJij.nu Feestdagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ans Commissaris - WaarBenJij.nu

Feestdagen

Door: ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

05 Januari 2017 | Australië, Sydney

Hallo allemaal.

Nu ik dit schrijf zijn de feestdagen al weer achter de rug. Dus wens ik jullie allemaal een heel voorspoedig 2017.

De avond voor kerst gingen we eerst even de kerstversiering bekijken, die in andere straten was. Hier hadden ze heel veel van gemaakt en het zag er dan ook leuk uit. Zal foto toevoegen. We hadden hier in huis ook een kerstboom staan met een ventilator ernaast omdat het nogal erg broeierig was. We hadden net 2 heel erg warme dagen gehad.

Wij hadden hier maar 1 kerstdag en dat is 1e kerstdag. Wij hebben het hier thuis gevierd met Norma, Yvonne, Tom en Anika. Later kwam de vader van Yvonne ook nog. We hadden eerst alle cadeautjes uitgepakt en daarna gingen we eten. Het eten is ook anders dan wij met de kerst gewend zijn maar was lekker. Hier eten ze garnalen met de kerst. Daar spelen de winkels dan ook direct op in door de prijzen te verhogen naar 30 dollar (21 euro) per kilo.
Het was in ieder geval een gezellige dag.

Oudejaarsavond was voor ons heel erg bijzonder. We hebben het op straat gevierd met nog anderhalf miljoen andere mensen.
Om 20.15 u zijn we richting het station gelopen en toen met de trein naar Circular Quay. Dat is hier 20 minuten vandaan en daar is de Harbour Bridge en het Opera House. En daar is ook een werf met Ferry's. In de haven tegenover het station liggen alle ferry's. Dus je kunt vanuit de trein zo verder met de boot.
Deze avond natuurlijk niet. Toen we aankwamen met de trein was het station zo afgesloten dat je er aan de kant van de boten niet uit kon lopen dus maar naar de andere kant. Toen begon ook net het vuurwerk voor de kinderen. We konden niet alles goed zien want we moesten over het station heen kijken. Toen dat afgelopen was zijn we om het station heen gegaan naar The Rocks. Dat is waar de brug is. We hadden tuinstoelen en een tas met lekkere hapjes en drinken mee. Het was heel erg druk. Sommige mensen waren de dag van te voren al in een tentje daar gaan kamperen. Anderen waren s' middags al heel vroeg daar om een goede plek te krijgen.
Steeds als een straat vol was werd hij afgesloten door de politie zodat er niet meer mensen bij kwamen. Zo hebben ze anderhalf miljoen mensen over de stad verdeeld. Je kon ook op internet de plaatsen vinden waar je heen kon om het vuurwerk te zien. Overal had in de stad kon je het wel zien omdat je van alle kanten de brug of het Opera House ziet Ze hadden alles goed in de hand. Alcohol en drugs mocht je ook niet bij je hebben.
Tegen half 11 werd het erg druk op onze plek. We hebben de stoelen maar opgeklapt. Politie op paarden kwamen ook steeds langs. Maar we hadden een goed uitzicht op de brug en we konden het vuurwerk om 24.00 u goed bekijken. Het was prachtig. Ik heb er foto's van geknipt maar die zijn niet mooi geworden. De filmpjes die we gemaakt hebben wel maar die kan ik niet op deze site plaatsen. Dat wil op de ene of andere manier niet lukken.
Toen moest iedereen weer terug naar huis. Rijen dik bij het station. Maar we waren vrij snel in de trein dus het leek erger dan het was. We konden zelfs gewoon zitten in de trein.
Dit was dus een heel bijzondere oudejaarsavond geworden.

Twee dagen geleden hebben we gewandeld van Bondi Beach naar Coogee. Maar Jan kon het niet volhouden dus toen hebben we op de helft de bus naar huis genomen. Ik ga vandaag de wandeling afmaken, want het was erg mooi. Doe de foto's erbij.

• 06 Januari 2017 - 10:30

Anneke :

hallo ans wel heel bijzonder om zo oud en nieuw mee te maken dan beleef je het wel op een heel andere manier je kan wel zien dat het heel mooi vuurwerk is . Hier is het no - 10 graden dus koud . blijf maar lekker in warm australie nog. Nog een heel goed en gezond 2017 gewenst. koude groet van anneke

• 06 Januari 2017 - 10:30

Anneke :

• 06 Januari 2017 - 13:21

Regina:

Wauw, wat mooi Ans. Ziet er weer prachtig uit. Zal inderdaad geweldig geweest zijn. Zowiezo, deze hele reis. Super!!!!!